Online marketing
Natuurlijk begint het allemaal met een (nieuwe) website want zonder o.a. een website geen online marketing. Maar alleen investeren in een website en niet in bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie (SEO), is even heel zwart/wit bijna een nutteloze investering. Want wat heb je nu aan een mooie website zonder bezoekers?
Wat is online Marketing?
Online Marketing of internet marketing is een verzamelnaam voor alle activiteiten gericht op het online promoten en het verkopen van jouw diensten en producten. Omdat het belang van internet op onze samenleving alleen maar toeneemt is automatisch online marketing ook steeds belangrijker geworden.
Waarom online Marketing
Online marketing heeft een aantal voordelen ten opzichte van traditionele marketing (denk aan adverteren in kranten en tijdschriften):
Relatief goedkoop – vergeleken met traditionele vormen van marketing.
Conversie – resultaten zijn meetbaar
Gepersonaliseerd – via internet is het makkelijker persoonlijk en gericht te adverteren op jouw doelgroep.
Vormen van online marketing
Er zijn veel verschillende technieken die onder de verzamelnaam online marketing vallen, denk bijvoorbeeld aan:
ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE (SEO)
Hoeveel klanten loopt jouw bedrijf mis omdat je niets aan SEO doet?
Nederlanders verblijven steeds vaker en langer op internet, ook mobiel. Even snel Googlen of Facebooken om een bedrijf te vinden, we doen het iedere dag. Wanneer jouw bedrijf niet voorkomt in de zoekresultaten dan loop je klanten mis.
Van alle internetters vindt 81% dat zoekmachines de beste ondersteuning zijn bij het vinden van websites. Zoekmachine optimalisatie heeft als doel om jouw website zo hoog mogelijk in de resultaten van zoekmachines als Google terug te laten komen.
meer over zoekmachine optimalisatie
SOCIAL MEDIA
GEBRUIK JIJ SOCIAL MEDIA OP DE JUISTE MANIER
De statistieken van social media gebruik liegen er niet om. Driekwart van de Nederlandse bevolking van 12 jaar en ouder gebruikt social media (CBS, 2016). In feite heeft social media onze hele manier van communiceren veranderd, op bijvoorbeeld Facebook zijn 6,8 miljoen Nederlanders dagelijks actief. Met dat gegeven in het achterhoofd hebben veel bedrijven de stap gemaakt om ook ‘actief’ te zijn op social media. Want zeg nou zelf, je wil toch niet achter de feiten aanlopen?
GOOGLE ADWORDS
GERICHT JOUW KLANTEN BENADEREN
Zorg ervoor dat je bedrijf wordt gevonden, wanneer potentiële klanten op Google zoeken naar de producten of diensten die u aanbiedt. Je betaalt alleen wanneer iemand op jouw advertentie klikt om je website te bezoeken, of je te bellen.