Exploitatie webwinkel

Exploitatie webwinkel2019-07-20T08:09:21+00:00

Webwinkel exploitatie

Heb je een mooi product, wat ook online verkocht kan worden, maar heb je geen tijd voor de extra zorg die komt kijken bij een webwinkel?
Onzid exploiteert diverse webwinkels voor klanten.

Online verkoop heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen, en het ziet er niet naar uit dat dit gaat verminderen.
Als ondernemer mis je dus de boot en veel omzet als je product(en) online niet wordt aangeboden.
Veel ondernemers laten daarom in een opwelling een webwinkel bouwen en denken daarmee klaar te zijn. Niets is minder waar!

De concurrentie online is moordend! Zeker wanneer je producten verkoopt die ook door grote webwinkels worden aangeboden, is het extreem moeilijk om een aandeel in de online markt te veroveren. Niet zo gek als je bedenkt dat er bij grote webwinkels honderden medewerkers in dienst zijn voor het optimaliseren van de website, klantenservice etc.

Online klanten zijn veeleisend

Dat jij naast je webwinkel nog een ‘normaal’ bedrijf moet runnen heeft een online bezoeker geen boodschap aan. Online klanten verwachten (in verhouding) veel en vooral snelle service. De volgende dag bezorgen, direct reageren op vragen en snelle klachtenafhandeling zijn maar een aantal zaken waar een online klant eigenlijk op rekent.
Dus ben je (per ongeluk) online succesvol, dan komt er heel veel extra werk om de hoek kijken waar je vantevoren wellicht geen rekening mee gehouden hebt. Denk aan het inpakken en versturen van bestellingen, bezorgen, behandelen van eventuele klachten etc. En dat staat soms in het geheel niet in verhouding met de extra omzet die je online maakt, laat staan dat je hiervoor extra personeel kan of wil aannemen.

Onzid kan de exploitatie van jouw webwinkel geheel (of gedeeltelijk) uit handen nemen.

Denk hierbij aan:

  • Dagelijks onderhoud van jouw website
  • Website optimalisatie voor jouw bezoekers (gebruiksgemak)
  • Plaatsen van nieuwe producten
  • Plaatsen van nieuwe berichten
  • Versturen en verwerken van nieuwsbrieven
  • Optimalisatie voor zoekmachines
  • Verwerken en facturatie van bestellingen
  • Aanmelden van bestellingen bij b.v. PostNL
  • Klantencontact (online via b.v. chat of direct via mail)
  • Afhandelen van klachten
  • etc.

Voor iedere onderneming zal het pakket aan wensen verschillend zijn. Neem daarom contact met ons op voor de voor jouw webwinkel beste oplossing.